петък, 29 август 2014 г.

Всеки, който казва, че има само един живот явно не знае как да чете книги.



Обичам да чета. С книгата човек се пренася в един паралелен, вълшебен и различен свят. Четях доста, до момента когато живота ми влезе в коловоз, университет, задължения, изпити, дипломиране, работа... и някак си неусетно един ден се замислих от кога не съм чела книга. Не че не чета, но никога не довършвах докрай. Имам купища книги, които търпеливо ме чакат да си спомня за тях.

Казах си, че така не може да продължава и съвсем по ученически си взех най-красивия тевтер и прилежно започнах да си записвам прочетените заглавия (звучи толкова смешно, че чак аз си се чудя на идеята). После приятелка ме открехна за една страхотно приложение за телефона- Goodreads, което дава възможност за добавяне на приятели от контактите ми, за маркиране на книга като прочетена, такава, която чета в момента или такава, която бих искала да маркирам за четене по-късно. Велико! Поставила съм си собствена цел за минимум 12 книги, прочетени до края на годината (започнах през май). Равносметката засега е 7 и 1 в период. И тъй като следвам максимата "Къща без книги е като стая без прозорци" на Хайнрих Ман, определено домът ми може да се похвали с много "прозорци". Пожелавам си време и спокойствие да прочета всичко, за което мечтая. Пожелавам и на вас!  И за да завърша красиво:

**Няма по-евтино развлечение и по-продължително удоволствие от четенето. Мишел дьо Монтен, френски писател и философ**

Няма коментари:

Публикуване на коментар